четвртак, 2. новембар 2017.

10 stvari, koje sam prestala da radim i stekla slobodu

Picture  
Osvrćući se na svoj život, shvatila sam da je moj najgori neprijatelj bila težnja ka savršenstvu. Vaspitavana sam u uslovima visokih očekivanja, u školi svakodnevno  sam se takmičila sa drugima i borila za to da budem najbolja u svom odjeljenju. 

 Danas moj život izgleda potpuno drugačiji, i ja se odnosim prema svojoj obnovi sa velikom zahvalnošću i radošću. Volim sebe onakvu kakva jesam. Srećna sam u braku. Bavim se sa tim za šta sam predodređena.
Posle mnogo pokušaja i grešaka, koristeći razne savjete u svakodnevnom životu, ja sam stekla novi za mene osjećaj slobode.  

Evo šta sam uradila:

1. Prestala sam da trčim za savršenstvom 

Ja sam apsolutno lijepa i lijepo nesavršena, i to je ono što mi omogućava da budem svoja.

Savršenstvo - je iluzija, ono ne postoji. Prestala sam iznutra da težim ka savršenstvu, sada težim da budem "dovoljno dobra". Naučila sam da prihvatim svoje greške kao neophodnosti koje prate rast i čine me mudrijom. Ako sam pretrpjela u nečemu neuspjeh, to ne znači da sam gubitnik, samo sam radila neki posao. Mi ili pobjeđujemo ili učimo. Ali nikada ne gubimo.

"Vremenom ćete se osjećati sve bolje i bolje, to će izgledati kao izlečenje bolesnika. Samo radite sve što je moguće u bilo kojim okolnostima, i izbeći ćete samo-osuđivanje, samo- omalovažavanje i kajanje. " (Miguel Ruiz)

2. Prestala sam da smatram da je neophodno stalno nešto da radim

Stalno nešto raditi - nije znak vrline. Naučila sam da slušam svoje tijelo, više ne osjećam krivicu za to što ništa ne radim. Znam da je mom tijelu i mojoj duši ponekad potrebno punjenje, i ne mislim da treba bilo kome šta da objašnjavam.

Gledam dobre filmove, slušam opuštajuću muziku, čitam omiljene knjige, pjevam, šetam prirodom - radim sve što čini da moje srce pjeva. 
 
 
"Ja sam čovjek za život, a ne za rad. Ne ocjenjujte sebe po tome koliko dobro radite nešto u svom životu. Vi nijeste isto što i vaš rad. Ne mislite da ako ne postoji rad ... da nema ni vas." ( Vejn Dajer)
 
 


3. Prestala sam da se bavim samokritikom

Obraćam pažnju na to kako razgovaram sama sa sobom. Ne prozivam sebe, odnosim se prema sebi sa dostojanstvom i poštovanjem. Prestala sam da govorim sebi to, što nikada ne bih rekla dobrom prijatelju. Ja sam samozadovoljna i samopoštovana.

Shvatila sam da u životu ne dobijamo ono što želimo. Dobijamo ono što zaslužujemo, po našem sopstvenom mišljenju. Zato treba da vjerujemo u sebe i odnosimo se prema sebi kao prema osobi koja zaslužuje sve najbolje što samo život može da ponudi.

"Kritikovali ste sebe dugi niz godina, i ništa nije uspijevalo. Pokušajte da hvalite sebe i vidite šta će se desiti." (Lujza Hej)
 
4. Prestala sam da krivim druge 

Sada shvatam da svaki put kada nekog optužujem za nešto, ulazim u ulogu žrtve. Kriveći druge za izgubljeno vrijeme, bačen novac, ili za nepravdu u ljubavi, uvijek razmišljam o tome koji je bio moj doprinos u događaju. Niko me ne može povrijediti ili uznemiriti bez mog svjesnog (ili nesvjesnog) pristanka.

Umjesto toga, sada preuzimam odgovornost za ono što osjećam, mislim i kako se ponašam. Ja sam odgovorna za svoje postupke, i znam da će moja budućnost biti rezultat mog današnjeg izbora. Ja sam to, u šta vjerujem, i sve ono što želim da budem.

"Sve optužbe - su pusto gubljenje vremena. Bez obzira koliko su krivi ljudi spolja, to vas neće promijeniti. Možete uspešno da primorate nekoga da se osjeti krivim, ali to vam neće pomoći da promijenite u sebi ono što vas čini nesrećnim. " (Vejn Dajer)

5. Prestala sam da ocjenjujem druge
Picture

Znam da svako ide svojim putem, a moj zadatak je da se fokusiram na svoje ciljeve. Takođe znam da svaki put kada ocjenjujem druge ljude, da je to reakcija na nešto što me brine kod sebe. Ako smatram da je neko uskogrud, to znači da sam možda, ja takva - inače kako bih mogla to da vidim?

"Okrivljivanje drugih, ili ocjena njihovog dejstva te lišava mogućnosti da mijenjaš sebe; prihvatanje odgovornosti vam daje tu mogućnost. " (Bajron Keti)

6. Prestala sam da pretpostavljam šta drugi ljudi osjećaju, žele ili misle
Ja - to nijesu oni, tako da ne postoji nikakav način da saznam šta oni osjećaju ili misle.

Prestala sam da igram imaginarne scenarije i omogućavam mom um se igra sa mnom. Svaki put kad uhvatim sebe da brinem o tome šta drugi ljudi rade ili kažu, smatram da je došlo vrijeme da se vratim u realnost.

Zahvaljujući knjizi Bajron Keti "Rad" naučila sam da analiziram misli koje me brinu, i da se zapitam: " Je li to istina?" Vjerovatno, mnoge od mojih pretpostavki su pogrešne. Na primjer, mogu da pretpostavim da me neko ne voli, a u stvari samo ta osoba ima loš dan. Ili je možda jednostavno stidljiva. Uvijek sve može biti drugačije.

U tom trenutku, kada shvatam da ne mogu znati misli drugih, da ta osoba - nijesam ja, u mom mozgu se razjašnjava, i ja mogu da djelujem otvorenog srca.

"Otkrila sam da je nesumnjivi uzrok svih ratova i svih primirja u mom malom svijetu bila moja pretpostavka." (Bajron Keti)

7. Prestala sam da se takmičim sa drugima 
Sada znam da je moja želja da se borim bila manifestacija mog ega, kome je bila potrebna samopotvrda. Da bih se ​​osjećala dobro, nije neophodno da znam da je neko drugi izgubio. Volim harmoniju, saradnju i dobitnu kombinaciju.

Prestala sam da se uopoređujem sa drugima. Biram savez sa ljudima na osnovu ljubavi, a ne straha, i vjerujem u uspjeh. Želim da vjerujem da mi živimo u podržavajućem univerzumu, gdje ima dovoljno prostora za sve i za svakoga, uključujući i mene.

"Ljubav - to je saradnja, a ne konkurencija." (Vejn Dajer)

8. Prestala sam da izgrađujem buduću sreću 
Ja više ne računam na svoju sreću u imaginarnoj budućnosti, u nadi da ću jednog dana, kada budem imala posao, kuću, auto i uspjeh, biti srećna. Naučila sam da pronalazim sreću u malim zadovoljstvima života, i divim se toj jedinstvenoj realnosti koja mi u sadašnjem trenutku donosi mnogo radosti.

Prestala sam da očekujem vikend da bih se osjećala živom, jer svaki dan - je poklon, a svaki trenutak je dragocen i ne manje važan.
 
 
Tokom dana, ne koncentrišem svoju pažnju na loše, već na dobro, i sve se mijenja. Ja sam zahvalna za sve što se dešava okolo, i za sve što imam: zdravo tijelo i um, voljenu porodicu, nekoliko pravih prijatelja, posao koji volim i u koga vjerujem.




"Primijetila sam da Univerzum voli zahvalnost. Što se više zahvaljujete, više pozitivnih momenata se dešava. " (Lujza Hej)


9. Prestala sam da brinem o budućnosti 

Prihvatam da u životu postoje stvari koje ne mogu da se kontrolišu, bez obzira na to koliko da se trudimo. Svaki put kada uhvatim sebe da se brinem, kažem sebi: "Vrijeme će pokazati.".

Ne mogu uvijek da dobijem ono što želim, ali znam da ću uvijek dobiti ono što mi treba. Imam povjerenje u tok života i želim da vjerujem da živim u razumnom Univerzumu, gdje se sve savršeno usklađuje. Ponekad se u životu mora sačekati.

"Život je jednostavan. Sve se dešava baš u pravo vrijeme, ni prerano i ni prekasno. Vama se to ne sviđa ... radite nešto samo da vam bude lakše. " (Bajron Keti)
 

10. Više ne težim da se svidim okruženju

Više mi nije potrebno nečije odobrenje ili prihvatanje. Brinuti o tome šta drugi misle - je gubljenje vremena. Drugi ljudi me gledaju kroz svoju prizmu, i njihovo mišljenje nije značajno za mene.

Prestala sam da očekujem od drugih ono što nijesam davala sebi: ljubav, brigu i pažnju. Voljeti cijelu sebe, i tijelo, i um, i dušu - to nije egoizam. Ja sam ispunjena ljubavlju prema sebi, i vodim računa o svojim potrebama i željama svoga srca.

Naučila sam da donosim odluke, brinem o sebi, a ne o razočarenju drugih. Ljudi su sami krivi za svoja razočaranja, jer očekuju od mene, da ću postupiti u skladu sa njihovim željama.

Reći "ne" onome što nam se ne sviđa, to je uobičajena praksa i znak brige o sebi. Ako mi kažu nešto što liči na riječ "treba", ne radim to. Odazivam se tada kada pitaju o mojim željama. Moja želja zavisi od mene, a ne od drugih ljudi. Uvijek biram šta ili na koga ću potrošiti svoje dragocjeno vrijeme. Znam da je moje vrijeme - moj život i nikada se neće vratiti.

Moj život pripada meni, i ja imam pravo da pravim svoj izbor. Život treba da bude život, a ne postojanje, i ja biram pravi život bez ikakvih izgovora i izvinjenja.

"Niko i ništa neće učiniti za vas. Ono što kažu i rade drugi zavisi od njihove realnosti, njihovih snova. Ako ste imuni na mišljenje i postupke drugih, nećete postati žrtva nepotrebne patnje. " (Miguel Ruiz)
Moj samopreobražaj se nije dogodio preko noći. To je kontinuirani proces koji zahtijeva stalni unutrašnji rad.

Danas, još uvijek učim školu života, i svaki dan mi daje prelijepu mogućnost da steknem nova znanja. Znam da imam snage da stvorim sopstvenu realnost, da ostvarim svoje snove. Zato želim da budem sigurna da hranim svoj um zdravim mislima. Znam da imam snagu za to. 

 

@ Sara Fabian

Prevod teksta:  econet.ru 

Prevela: Beba Muratović - bebamur.com 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.