петак, 6. октобар 2017.

Razgovor Ljubavi i Zaljubljenosti (priča)

Picture  
- Oh, Ljubavi! Ja tako sanjam da budem kao ti! - oduševljeno je ponavljala Zaljubljenost. - Ti si mnogo jača od mene. 

- Znaš li u čemu je moja snaga?- pitala je Ljubav, zamšljeno odmahujući glavom.
- Zato što si ti važnija za ljude.

​- Ne, draga moja, uopšte ne zbog toga - ​
uzviknula je Ljubav, i pomilovala Zaljubljenost po glavi. - Ja umijem oprostiti, to je ono što me čini takvom.
- Možeš li oprostiti Izdaju? 

- Da, mogu, jer Izdaja često dolazi zbog neznanja, a ne od zlih namjera.

- Možeš li oprosti Prevaru?

- Da, i Prevaru, jer, nakon prevare i povratka, čovjek ima mogućnost da uporedi i izabere bolje.

- Možeš li oprostiti Laž? 

- Laž je najmanje zlo, glupost, jer često dolazi iz očaja, svijesti o svojoj krivici ili neželjenja da pričini bol, a to je pozitivan pokazatelj.

- Ja ne mislim tako, postoje jenostavno lažljivi ljudi!

- Naravno, postoje, ali oni nemaju nikakve veze sa mnom, jer ne znaju da vole.

- Šta još možeš oprostiti?

- Mogu oprostiti Bijes, jer je kratkotrajan. Mogu oprostiti Grubost, jer često biva pratilja Ljutnje, a Ljutnja se ne može predvidjeti i kontrolisati, pošto se svi ljute na svoj način.

- A još?

- Još mogu oprostiti Uvredu, stariju sestru Ljutnje, pošto često proizlaze jedna iz druge. Mogu da oprostim Razočaranje, pošto često iza njega slijedi Patnja, a Patnja pročišćava.

- Oh, ljubavi!- Stvarno si zadivljujuća! Sve možeš oprostiti, a ja na prvom ispitu se gasim, kao dogorela šibica! Tako ti zavidim !!!

- A tu nijesi u pravu, dušo. Niko ne može oprostiti sve. Čak ni Ljubav.

- Ali upravo si mi rekla nešto sasvim drugo!
​ 
 
- Ne, to o čemu sam pričala, stvarno mogu oprostiti i opraštam beskonačno. Ali na svijetu postoji nešto što čak ni Ljubav ne može oprostiti.
Zato što to ubija osjećanja, razjeda dušu, vodi ka Tuzi i Uništavanju. To izaziva takav bol da čak i veliko čudo ne može da ga izliječi. To truje život drugih i primorava da se povučeš u sebe. 


To boli više od Izdaje i Prevare i pogađa gore od Laži i Uvrede. Razumjećeš to kada se sama suočiš sa njom. Zapamti, Zaljubljenosti, najstrašniji neprijatelj osjećanja je - Ravnodušnost.

Za nju nema lijeka.



Izvor: http://www.oneoflady.com/2014/06/blog-post_5.html#more

Prevela: Beba Muratović - bebamur.com

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.