уторак, 17. октобар 2017.

Imala sam nešto više od četrdeset godina kada sam saznala da na pitanje: "Šta radiš?" može se odgovoriti ... Uživam u životu!

Picture  
Imala sam nešto više od četrdeset godina kada sam saznala da se na uobičajeno pitanje: "Šta radiš?" može odgovoriti: "Uživam u životu." 

Ovaj izraz prvi put sam čula u Izraelu. Njegov bukvalan prevod je: "pravim život".
Gradski kafe. Podne je. Za susjednim stolom sjedi stariji par. On i ona. Ne, nijesu muž i žena. Najvjerovatnije, stari poznanici ili prijatelji. Opušteno razgovaraju, malo flertuju, piju kafu. Iznenada telefonski poziv. Neko na drugom kraju linije pita ga: "Šta radiš?" A on: "Uživam u životu".

Uživam u životu
Ne rešavam probleme, ne zarađujem novac, ne tražim odgovore na pitanja, postavljam ciljeve i postižem ih, ne gubim na težini, na kraju krajeva, ne! Samo uživam u životu.

Ova igra riječi doslovno me je okupirala, i shvatila sam da i ja želim da naučim to "samo".

Prvu lekciju mi je dao vlasnik prodavnice kućnih ljubimaca, kada sam rano ujutro došla kod njega za hranu za pse. Tek je otvorio radnju, još nije uspio da se razbudi, zato je polako raspakivao svoju robu. Ja, radeći godimnama po moskovskoj navici, počela sam da mu objašnjavam da mi to treba brzo i hitno.

Na to je vlasnik prodavnice izvadio iz kaveza malog zeca i stavio ga u moje ruke. U tom trenutku sam shvatila: šta je to - uživam u životu!

Vrijeme se zaustavilo za mene. Željela sa da milujem toplog zečića satima. I da gledam, gledam fascinirano na spori rad prodavca.

Zatim je bilo mnogo drugih lekcija, od kojih mi je svaka donosila sreću.

Na primjer, danas znam tačno gdje pripremaju najukusniju kafu.

Najukusnija nije zbog ukusa, ne. Samo na tom mjestu se okupljaju takvi ljudi sa takvim nevjerovatnim psima! Posmatrajući taj svijet, polako pijem kafu - to je za mene uživanje u životu.

Ili. Nikada nijesam znala da je hranjenje konja uživanje. Taktilno, iskreno. Od djetinjstva sam se bojala da im priđem. Ali, vlasnica štale prelijepih konja sa osmijehom, mi je ponudila da pokušam da prevaziđem strah, davajući konju jabuku.

I širom otvara ogromna usta sa jakim zubima, on ili ona spusta glavu na moju drhtavu ruku i veoma nježno, samo sa toplim vlažnim usnama i toplim jezikom liže sa dlana jabuku. U tom trenutku, moje reči su zamrle.

Ali najvažniju lekciju uživanja u životu sam naučila prije dvije godine na putu.

To se dogodilo u trenutku kada sam pokrila ćerku svojim tijelom. Sonja i ja smo se vraćale kući kolima i čule zvuk sirene. Događaj se desio u ljeto 2014. godine, bila je operacija "neuništiva stijena", a mi smo upale pod raketnu vatru.

Nakon uputstava, zaustavila sam automobil, izvadila dijete iz sjedišta, stavila je na put i pokrila je sobom. Još uvijek se jasno sjećam talasa eksplozije od izbačenog projektila, koji prolazi kroz moje tijelo i šapata ćerke: "Mama, ti me sada lomiš." Tako sam je čvrsto "pokrila".

Nakon ovog slučaja, svijet za mene je počeo da igra u potpuno drugačijim nijansama. Konačno sam zaista shvatila šta znači: "Uživati u životu ovdje i sada!"

Autor - Jevgenija Šustikova


Picture 
Bogatstvo - to nije to, kakvu bundu nosiš, kakav automobil voziš i kakav ti je telefon u rukama!
Bogatstvo to su živi roditelji, zdrava djeca, pouzdani prijatelji i snažno rame voljenog čovjeka!

Ako ste u stanju da vidite, hodate, govorite, volite i ustajte svako jutro - vi ste bogat čovjek!

Žaleći se na život, pomislite na one koji su ​​rano otišli iz njega.

Žaleći se na svoju neposlušnu djecu, pomislite na one koji se svakodnevno mole Bogu da ih dobiju. Cijenite ono što imate.

Postoje tri zamke koje kradu radost i mir: žaljenje zbog prošlost, briga zbog budućnosti i nezahvalnost za sadašnjost.
​Rađamo se sa plačom, umiremo sa uzdasima. Preostaje nam samo da živimo sa smijehom.

~ Viktor Igo

Izvor: http://www.cluber.com.ua/lifestyle/samorazvitie-lifestyle/2017/10/osim-haim/

Prevela: Beba Muratović - bebamur.com
 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.