петак, 27. јануар 2017.

Anna Halprin - Plesom do iscjeljenja

Picture

​U 51-oj godini Anna Halprin je polako umirala. Ljekari su joj dijagnostikovali teški, neizlečivi rak debelog crijeva. Sve što je Anni prostalo, je da se pomiri sa bliskim krajem. Umjesto toga ona je počela da pleše i bez obzira koliko fantastično zvučalo, sa tim je pobijedila rak. 
 
Od tada, više od 40 godina ona pleše - ne radi umjetnosti, već zbog zdravlja. Sa svojih 90 i više godina Anna Halprin mnogo nastupa i predaje. Uči druge kako da se izliječe pomoću plesa.
Ne postoji nikakve magije ili nečega natprirodnog, kaže Ana, u njenoj priči. 
 "Mehanizam prirodnog samo-iscjeljenja ugrađen je u svakoj ćeliji tijela, - kaže ona. - Mora se naučiti da se on uključi, to je sve ".
Prema njenim riječima, odličan način da se uključi taj mehanizam je da se počne plesati. Ne tek tako, već treba povezati pokrete sa svojim osjećanjima i doživljajima.

Kod Ane je to bilo ovako. Saznavši za bolest, uzela je boje i naslikala na velikom platnu svoj rak - onako kako ga je ​​zamišljala. Dobila se grozna apstraktna mrlja. Anna je okačila sliku na zidu, pozvala desetak prijatelja i izvela ispred slike "Ples raka". Ideja je bila da jezikom plesa, "izrazi" svoje strahove i sumnje. Izgledalo je prilično neobično, a ponekad i zastrašujuće: u plesu je širila ruke, pravila nagle pokrete, sjedala, šištala i mukala. Bilo je u tome nečega gotovo religioznog.

"Jednom u djetinjstvu, vidjela sam kako se moj ujak moli i klati dok se moli, - kaže Anna Halprin. - Tada sam pomislila da je Bog vjerovatno, plesač".

Iznenađujuće, ali "Ples raka" joj je pomogao. Anna Halprin se potpuno izliječila. "Moja borba sa bolešću postala je za mene divan dar - ​​priznaje ona. - Prije raka, živjela sam da bih plesala. Posle - plesala sam da bih živjela. ".

Naime to iskustvo - plesati da se živi - Anna od tada prenosi svojim učenicima. Njen metod se sastoji u tome da se uspostavi duboka veza između razuma, nesvjesnog i samog fizičkog tijela.

Na primjer, ona zamoli učenike da uzmu papir i nacrtaju svoje strahove, doživljaje - sve to što im pada na pamet. A zatim se improvizuje, "otpleše" taj crtež. To jest, govori o tim istim doživljajima, ali jezikom pokreta. "Ja učim ljude da osluškuju svoje tjjelo - kaže Anna Halprin. - Oni liječe sami sebe, ja im samo ukazujem na resurse. Ali ipak, to me čini veoma srećnom. "
Picture
  
Sada, uoči  svog 93-eg rođendana, Anna Halprin dva puta nedeljno sprovodi   tročasovnu obuku u svom studiju, i još vodi autorske seminare. Ne radi samo sa bolesnim ljudima, već i svima onima koji žele da nauče kako bolje da osjećaju svoje tijelo. Na primjer, ona vodi seminar o razvoju kreativnih sposobnosti. On se sprovodi šest sati dnevno, pet dana uzastopno. Pored toga, Anna povremeno nastupa na plesnim festivalima.
Već 40 godina, Ana Halprin liječi ljude pomoću plesa - može se reći da ona pleše sa Bogom.
Bog, sudeći po svemu, stvarno nije loš plesač.


Prevod teksta:  sobiratelzvezd.ru 

Prevela: Beba Muratović - bebamur.com  
 
Tekst u celosti preuzet sa sajta http://www.bebamur.com/

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.