понедељак, 7. новембар 2016.

Ljudi biraju ono, što se nalazi u njima samima

Picture 
Mi ne možemo dati nešto čega nema u našem "ja". I mi takođe ne možemo to ni dobiti. Sve što se može dobiti od drugih ljudi, mora da se nalazi u nama prije nego što to dobijemo. Tek tada smo prijemčivi za takav materijal. Ja mogu da prihvatim samo ono što sam ja .

Da bi dobili ljubav, neophodno je biti pun ljubavi. Onaj ko je pun mržnje, privlači sebi samo mržnju. Onaj ko je ispunjen otrovom, usmerava prema sebi tok otrova iz cijelog svijeta. Slično privlači slično.
To isto se dešava i sa ljudima. Onaj ko želi nektar, mora biti ispunjen nektrom. Onaj ko želi da pronađe Boga, mora da probudi Boga u sebi. Bukvalno morate da postanete ono što želite da dobijete.

Treba da se uskladite sa tim što želite da upoznate. Da bi bili srećni, neophodno je da imate sreću u sebi. Potrebno je da sami postanete sreća. Samo sreća može da privuče sebi sreću. Zar ne vidimo da nesrećan um može da traži samo nesreće, čak i kada jedva da postoje?

Onaj ko pati, prebiva samo u svijetu patnje. Onaj ko je u depresiji nalazi depresiju spolja. U stvari, ljudi biraju ono što im je blisko po duhu. Biraju ono što je u njima samima.

Sav svoj unutrašnji materijal izbacuju spolja i nameću drugima iz okruženja. Mi tražimo spolja ono što je već u nama. Svijet, sa svim svojim uslovima i okolnostima je ogledalo u kome iz različitih uglova i u različitim formama, možemo da vidimo sami sebe.


Sve što ja dajem, u meni postoji. Sve što ja primam, takođe već postoji u meni. Cijela moja egzistencija je koncentrisana u mom "ja". Ja ne mogu da pobjegnem od samog sebe. To je svijet, to je spasenje, to je bol i zadovoljstvo, nasilje i nenasilje, otrov i nektar.
 © Osho

(Iz knjige: The Wild Geese and the Water; Chapter Philosophy of Non-Violence Talks given from 1/1/66)

U prevodu sam koristila tekst  na ruskom i engleskom evo linkovi: http://econet.ru
https://www.dropbox.com
Prevela: Beba Muratović - bebamur.com

Izvor

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.