недеља, 24. јул 2016.

Kundalini - meditacija koja mijenja život

Meditacija koju je osmislio indijski mistik Osho budi vatrenu energiju kundalini koja spava u dnu kralježnice poput smotane zmije. Kad se zmija probudi, mijenja naše tijelo, odnose i život

Poput smotane zmije

Prosvijetljeni majstori tantre i jogiji od postanka svijeta govore i pišu o tome da se u našem fizičkom tijelu nalazi potencijalna sila koja nije duhovne, filozofske ni transcendentalne prirode, nego je dinamična potencijalna sila u materijalnom tijelu. Taj poseban oblik energije postoji u svakom od nas, ali je kod većine uspavan. Različito su je nazivali – kao boginju, prana šakti, a u tantri joj je naziv kundalini. Neka otkrića mistika o fenomenu energije kundalini znanstveno su potvrđena, a za tradiciju ezoterije kundalini predstavlja i buduću svijest čovječanstva.

Uspavani kundalini kao sila sa svim potencijalima domuje u dnu kralježnice, u korijenskoj čakri, i podsjeća na smotanu uspavanu zmiju, zato je često opisuju kao zmijsku silu ili moć. Riječ kundalini nastala je od sanskrtske riječi kunda, koja znači: okno, jama, rupa u koju bacamo otpad, gdje se vremenom raspada, gubi prvotni oblik. Slično tomu, u korijenskoj su čakri na podsvjesnoj razini pohranjeni dojmovi iz naših prijašnjih života.

Majstori tantre kundu povezuju s konkavnom udubinom u dnu kralježnice u kojoj se nalazi koštana srž i koja podsjeća na tri i pol puta smotanu uspavanu zmiju. Zapadna kršćanska tradicija ne poznaje kundalini, premda se biblijska sintagma put iniciranih ili nebeske stepenice može povezati s podizanjem sile kundalini kroz kanal za prijenos svijesti.

Prema tantričkom konceptu, zmijska sila kundalini budi se iz nesvjesnog stanja u prvoj čakri kao uspavana čovjekova svijest koja potom mora proći različite faze (čakre) dok ne postane jedno s kozmičkom svijesti na najvišoj razini postojanja. Probuđena vatrena energija, koja najprije u grubom stanju putuje kralježnicom prema gore, kroz energetska se središta ili čakre pročišćuje i postupno transformira u nježnu, tihu, snažnu vibraciju.

Uspavano sjeme

Kada sam prije četiri godine prvi put došla na tromjesečnu kundalini meditaciju, u organizaciji slovenskog društva Bindu, nisam ništa znala ni o energiji kundalini, ni o praksi meditacije. Bila sam u osjetljivom razdoblju nakon smrti voljene osobe i spontano sam osjetila potrebu za životnom promjenom. Radionice osobnog razvoja i duhovnosti nisam često posjećivala, zato sam izbor tehnike prepustila slučaju.

Očito mi je bilo dano da dospijem baš na kundalini meditaciju koju je osmislio duhovni učitelj Osho. Meditacija je počinjala svako jutro u 5.20 sati i trajala jedan sat. Subotom i nedjeljom smo, osim meditacije, imali još dva sata predavanja i razgovora s učiteljem koji je svakog od nas iznimno suptilno vodio i kroz individualni proces transformacije. Nikoga od sudionika i voditelja nisam poznavala.
Učitelj nam je najprije kundalini opisaona primjeru sjemena gorušice. Sjeme gorušice iznimno je sitno, a u sebi istovremeno sadrži veliku biljku. Iako u sjemenu ne možemo vidjeti biljku, u njemu su svi potencijali da to postane. Slično tomu, kundalini je u čovjeku uspavano sjeme koje u sebi nosi sve naše neslućene potencijale. U sebi nosimo brojne moći i sposobnosti, kojih nismo svjesni i zato ih ne možemo korisno upotrijebiti. Ti su potencijali kao sjeme koje čeka da ga probudimo. Kada sjeme na dnu kralježnice pukne, iz njega proklija nov život. Biljka tako može zaživjeti tek smrću sjemena, slično kao što i novi život na višem stupnju svijesti zahtijeva smrt našeg ega. 

Nakon prvih osnova meditacije i uputa o tehnici uslijedilo je njeno izvođenje uz glazbu. Oshova kundalini meditacija odvija se u četiri faze koje traju petnaest minuta: prva je trešnja tijela, zatim ples, pa sjedenje u meditativnom položaju i na kraju mirno ležanje. Iako sam prvi put izvodila meditaciju još pod velikim nadzorom svojeg diktatorskog uma, ipak sam odmah osjetila njene pozitivne učinke – i istovremeno zategnute dijelove tijela, njegovu neelastičnost, svoje životno “mrtvilo” koje je očito nagrizlo moje fizičko tijelo. Otkad sam tako ukočena, prepuna blokada i neelastična u gibanju, pitala sam se tijekom meditacije i pokušavala sam se prisjetiti kad sam zadnji put u životu uopće osjećala sebe.

Skidanje oklopa

kundalini zmija

Dok sam se nakon meditacije vozila kući, prvi put nakon nekoliko mjeseci uključila sam radio u automobilu i čak sam zapjevala. Nešto živo počelo se pretakati po meni, što me ispunjavalo velikim optimizmom i tjeralo naprijed – od jutra do jutra, od tresenja do tresenja ...

Promjene su se najprije počele pokazivati na tjelesnoj razini. Tijelo se mijenjalo nevjerojatnom brzinom. Prvi put nakon dugo vremena opažala sam ga i počela prihvaćati s većom naklonošću i kao dio sebe, sve više sam ga osjećala, a prije svega sam ga počela slušati. Neplanski i potpuno bez napora promijenila sam i prehranu.
Okrijepili su se moji osjeti – bolje sam vidjela, čula, kušala, mirisala i osjećala dodir. Svakim danom je s mog tijela otpalo nešto metalnog oklopa, polako sam se počela prisjećati svoje prave prirode, ranjivosti, osjetljivosti, mekoće. Trešnja tijela u prvoj fazi meditacije ubrzo mi je donijela više energije u životu. Dobro sam se osjećala i to je bilo vidljivo i izvana. Postala sam privlačnija okolini. Uspavano sjeme u meni je puklo, ali bila sam svjesna da će uskoro morati nestati ako želim da iz njega nešto izraste.

Božanska majka u nama

U tantričkim tekstovima energija kundalini opisana je i kao prvobitna sila u središtu Zemlje – ili planetarni kundalini koji pulsira u pravilnim frekvencijama i uzrokuje velike promjene na Zemljinoj površini. Jednako kako planetarni kundalini izbija brzo i burno, tako i unutranji oganj kundalini, kada se zapali, u čovjeku prouzroči velike promjene jer ga pročišćava.

Probuđena energija kundalini svoje je napravila i na osjetljivom području odnosa. Prekinula je neke stare, koji su postali isluženi i sami sebi svrha, i u moj život dovela neke nove. Ubrzo po okončanoj tromjesečnoj meditaciji preselila sam se, a u poslu sam bez većih napora uspjela ostvariti neke odlične projekte. U moj je život prvi put, otkad pamtim, ušao ples. Plesala sam pred računalom, štednjakom, u trgovini... Kao da je u mene ušlo samo gibanje koje nisam mogla zaus­taviti. I smijeh. Opet sam se smijala od srca!

Kundalini meditacija, koja mi je dan za danom budila čakre, postupno je mijenjala i frekvenciju mog uma (povećala mi se sposobnost opažanja) i istodobno utjecala na poboljšanje odnosa s ljudima i okolinom. Stvari koje su mi nekad smetale kod drugih počele su nestajati nakon što sam spoznala da su i dio mene. Konačno sam ih bila spremna prihvatiti, bez naučenih prosudbi.

Odjednom sam bila sposobna raz­likovati mnogo razina i svjetova u vlastitom umu – kako svaka misao, svaka slika, svaki osjećaj oblikuju moj subjektivni svijet. Postalo mi je kristalno jasno da ću moći ovladati svojom sudbinom tek onda kad budem bila sposobna ovladati tijelom, osjećajima i mislima. A put do tamo bio je nakon prve tromjesečne kundalini meditacije još dug.

Kundalini je ženski majčinski aspekt božanskoga u čovjeku, čija je priroda u potpunoj predaji. Za moj um, naviknut na djelovanje ratnika, dakle muškoga principa, u drugom ciklusu tromjesečne kundalini meditacije na koji sam otišla dogodine, bila je to najteža zadaća, ali sam s razumijevanjem značenja predaje sve više imala povjerenja u silu koja me vodila kroz meditaciju. Sumnja je postupno nestajala, a silu koja me vodila počela sam osjećati kao oličenje božanske majke koja svoje dijete nikada ne bi povrijedila. Predala sam joj se kao „onoj koja zna“ što je za mene najbolje.

Povratak kući

Konačno sam bila pripravna otpustiti uvjerenja kojih sam se držala. Sve što sam potisnula, podiglo se i stajalo je ravno preda mnom u drugom ciklusu tromjesečne kundalini meditacije. Jednako snažno i strašno kao i prvi put. Bilo mi je jasno zašto se toliko bojimo suočavanja sa sobom – bojimo se što će se dogoditi s potisnutim sadržajima kad bez našeg nadzora ponovo prodru u svijest.

Jedna za drugom uslijedile su tam­ne noći moje duše u kojima se razgrađivalo sve ono što u mom životu više nije bilo važno, i nanovo se sastavljalo nešto nejasno, više u obliku slutnji. Boljelo me tijelo, tresla me zimica, stiskalo me u prsima, kljuvalo mi je u glavi, javljao se nekontrolirani plač, jedva sam se nosila s poslovnim obvezama. Živo se sjećam trenutka kad mi je postalo neizdrživo i bilo mi je svejedno hoću li živjeti ili umrijeti, a potom naglog preokreta koji se dogodio u mojoj nutrini u obliku trenutačnog olakšanja.

Mir koji je konačno ušao u mene ispunio je sve prazne prostore koji su nastali tijekom procesa čišćenja. Doživljavala sam se kao ponovno rođena. Bila sam sretna u spoznaji da se pravo bogastvo skriva u spokoju glave i srca te da sam u mučnom procesu ušla kroz nova vrata na višu razinu svjesnosti. Božanska mati kundalini kao svoje dijete opet me dovela mojem domu.


Ana Majcen
 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.