понедељак, 14. јануар 2013.

BOGOJAVLJENSKA ŽELJA

Sve najljepše;
Zdravlje, sreću, uspjeh,
Mojoj porodici, najbližima,
Poželjeh u ponoć.
I jednu posebnu njoj:
Da sve bude po starom.
U jutarnjem snu,
Želja se javila:
Poželeo si dobro;
Dobro će i biti!
Zadovoljan krećem na posao.
Srećem dobro poznato lice
I osmjeh,
Kao da je isti san snila.

Milomir Maksimović




Djordje Balasevic

Na bogojavljensku noc

Na Bogojavljensku noć...
Olba se dotače, lome se pogače, a venci smokava i mali zlatni praporci se pokače
U prednjoj sobi mog baće...
Čudo je navike moć...
Kao pod zastavom, društvo se sastalo, pod istom ikonom za dugim švapskim astalom
Što pamti svadbe i daće...
Uglavnom gostujem kod kuće, al moju narav pamte tu...
Brbljaju svašta pred svanuće...
Al čak ni pripiti, ni da pomenu nju...

Na Bogojavljensku Noć...
Pobožne pesmice, sveće i kresnice, i uvek metu odveć onih glupih grožđica u česnice...
Al to je tako, i amin...
Strašna je prošlosti moć...
Prate me duhovi, ko gladni vukovi...
A moje vreme tinja kao stari trupac bukovi...
Još jutros gurnut u kamin...
Ruža je pupila na mrazu...
I, što bi rekao moj kum: vuče te đavo na tu stazu,
A ispred sebe imaš dobri stari izlizani drum...

Nikad ne pričaju o njoj... A ja se ne raspitkivam...
Ukrstim politru i noć... I na taj krst se, tu i tamo, prikivam...
Već me i Dunav pretiče... Moja me senka spotiče...
Al ništa mi se ne tiče... I malo šta me pomera i dotiče...
Sem, katkad, Nje...

Na Bogojavljensku Noć...
Vašar starudija...
Banda sa studija...
Profesor ruskog, Šveroš, Doktor, Paor i Opštinski Sudija...
I svi smo na "Pomoz' Bože"...
Silna je ljubavi moć...
U jutra besana još dođe nezvana, i kao provalnik mi pretura po mislima i pesmama...
Al' to je sve što mi može... 


uploaded Triptolem

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.